Армяне | Armenians | Armyane | Arméniens | Armenios | الأرمن | Hayer | Αρμένιοι | armanlar | 亞美尼亞 |ارامنه | Armeniërs | アルメニア人 | вірмени | Armenier | Armyani | հայեր | Ermeniler | სომხები | Arméni |

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

«Αρμένιοι Φωτογράφοι της Νίκαιας 1922-1960» 16 Φεβρουαρίου – 12 Απριλίου

Μεγάλο μέρος της έκθεσης αφιερώνεται στους Διλδιλιάν, οικογένεια φωτογράφων με καταγωγή από την περιοχή της Μερζιφούντας και με μακρά επιτυχή δραστηριότητα στη βορειοανατολική Ανατολία. Στην έκθεση παρουσιάζεται το εντυπωσιακό σε ποιότητα, εύρος και όγκο φωτογραφικό έργο της ελληνικής περιόδου των Διλδιλιάν, που είναι σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα. Μεγάλης αξίας ντοκουμέντο στο σύνολο του έργου αυτού αποτελεί η φωτογραφική αποτύπωση του καταυλισμού της Κοκκινιάς, από τις προσφυγικές σκηνές των πρώτων εβδομάδων μέχρι την ανάδυση του συνοικισμού με τις πρώτες μόνιμες κατασκευές.


 Εξάλλου, ιδιαίτερο βάρος δίνεται στον Πωλ Φαρατζιάν, τον καλλιτέχνη φωτογράφο της πόλης. Παράλληλα με την επαγγελματική πορεία του και την ανανεωτική συνδικαλιστική δράση που ανέπτυξε ως Πρόεδρος του Συνδέσμου Καλλιτεχνών Φωτογράφων Πειραιά, ο Φαρατζιάν στράφηκε στην ελεύθερη δημιουργία, ερευνώντας την έντονη αντίθεση φωτός-σκιάς και τις εικαστικές δυνατότητες του πορτραίτου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 επιμελήθηκε τον φωτισμό σε γνωστές κινηματογραφικές ταινίες, με σπουδαιότερη τη συνεργασία του στο Πικρό Ψωμί του Γρηγόρη Γρηγορίου. Ο κινηματογράφος καθόρισε την ώριμη φωτογραφική δημιουργία του, με την οποία συμμετείχε σε διεθνείς φωτογραφικές διοργανώσεις.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου